Gözlüklü Kitap: İşgalci-Melissa Landers (Kitap Yorumu)-(Yabancı #2)




              Kitabın Adı: İşgalci
              Orijinal Adı: Invaded
              Seri: 2/3
              Yazar: Melissa Landers
              Çevirmen: Demet Orhan
              Sayfa Sayısı: 428
              Basım Yılı: 2015
              YayıneviGO! Kitap
              Tür: Genç Yetişkin/ Bilim Kurgu
              Puan: 5/5


•TANITIM•

Uzaylılar İnsanlarla İttifaka Hazırlanıyor. Bu kez de Dünyalı Cara Sweeney, L'eihrlilerin konuğu. L'eihrli erkek arkadaşı Aelyx'i, iki gezegen arasındaki ilişkileri yoluna koymak için, Dünya'ya gönderdikten sonra yabancı bir gezegende bir başına kalan Cara'nın etrafı onu istemeyen klonlarla çevrilmiştir. Hatta Aelyx'in evcil hayvanı bile ondan nefret eder. Yeni hayatına uyum sağlamak için her yolu deneyen Cara, çok geçmeden bu gezegende Aelyx ile mutlu olup olamayacağını sorgulamaya başlar.

Dünya'daki Aelyx'in durumu da Cara'nınkinden farklı değildir. Birbiri ardına düzenlenen suikastların hedefindeki Aelyx, Dünya-L'eihr ilişkilerini güçlendirmek için yoğun bir halkla ilişkiler kampanyası yürütmeye çalışır. Dünya hükümetlerinin vatandaşlarından gizlediği küresel su krizine çözüm getirecek teknoloji L'eihrlilerin elindedir ama bu teknolojiyi Dünyalılarla paylaşmaları ancak ittifak kurmalarıyla mümkündür. Ama her iki taraftan da yükselen itirazlar ve ittifakı baltalayacak şiddet eylemleriyle Cara'nın da Aelyx'in de işleri hiç de kolay değildir. 

İki genç âşık, bir yandan gezegenlerinin geleceği için canla başla mücadele ederken bir yandan da birbirlerinden sayısız ışık yılı uzakta ayrılık acısına katlanmaya çalışır… ta ki dünyalarına yönelik bir tehdit onları yeniden birleştirene dek.



Yorumum :)

Kitabı az önce bitirdim ve hemen yorum yapmak için geldim. Nasıl bir bitişti o öyle 😱
Bence seri üç kitaptan oluşuyor ama şu an orijinalinde iki kitap. Üç kitap olsa ne güzel olur ama.

Sonundan değilde başından bahsetsem daha iyi olacak. Neler oldu neler!  Birbirlerinden ayrı olan Cara ve Aelyx ikilisi çok zor günler geçirmeye başladılar ama başlarına gelen hiçbir kötü olayı birbirlerine söylemediler, üzülmesinler diye. Çok saf aşıklar ya, aslında okurken sinir oldum heleki Aelyx'in başına gelen suikast olaylarını Cara'ya söylememesine. Birisi beni öldürmeye çalışacak ve ben onu kimseye söylemeyeceğim, oldu. Sonlara doğru yapbozun parçaları yerlerine oturdu. 

Syrine, kitabın en bahtsız karakteri. En çok ona üzüldüm hiç yüzü gülmedi neredeyse. Kitapta en can alıcı yer ise, okuyanlar bilir okumayanlar ise SPOİ ALARMI! Aelyx öldü zannettim! Bir ağladım bir ağladım, çok kötüydü. Böyle bir şey kesinlikle düşünmüyordum. Hemen Cara ne yapacak diye kara kara düşünmeye başladım -bu cümlede iğrenç bir espiri bulunmamaktadır:D-
Ama kalbi durduran bir cihazın bu kadar kolay bir şekilde etkisinin giderilmesi bana biraz saçma geldi. O kadar övdüler silahları ama şok cihazıyla adam tekrardan hayata döndü. İyi ki döndü yoksa kitap okuyamazdım. Aelyx'den bahsediyoruz burada.




Uzun mesafe ilişkisi yürümez, sözü kesinlikle bir klişe. Semti bırak gezegen farklıydı yine yapıştılar dudaklarına birbirlerinin. Birinci kitaba göre daha çok olay vardı. Beş puanı bileğinin haklıyla kazanan bir kitap, hemde ucuz bir kitap. Daha başka ne isteyebilirim ki? Sınavların bitmesini!



İki haftadır sınav oluyoruz ve ben bu araya iki kitabı sıkıştırabildim, kendimi tebrik ediyorum👏🏻👏🏻

Bu arada kitabın yazarı Instagram'da paylaştığım resmi beğendi, ne iyi bir kadın yaa🤗 çok tatlı ve sempatik bence, patik gibi yumuşacık. Tamam artık iğrenç espirilere ara vermeliyim.

İki kitapta da en az birisi arkadan iş çevirmese olmaz. Şimdide David, Syrine onu sevmeye başlamıştı bile. Kendini yaktın, Syrine'ı yakmasaydın bari. Ondan da öyle bir şey beklemiyordum ama iğnelerden falan şüphelenmiştim şimdi yalan söylemeyeyim.
 
Cara, Cah-ra, ah o ne zeki bir insan! Birde bizi aşağılamaya çalışıyorlardı ama Cara nasıl yapıştırdı cesareti, zekiliği, güzelliği, ağızları açık öyle kaldılar. Siz kimsiniz Dünyalılara şekil yapıyorsunuz!


Akışı güzel, kendi güzel, kapağı güzel bir kitabı -seriyi- bitirmiş oldum. Keşke bitmeseydi! Ama bitti. Okumanızı tavsiye ediyorum, heleki uzaylı yakışıklı çocuklara zaafınız varsa kesin okuyun 😃 iyi okumalar. 

Eğer yazıyı beğendiyseniz üye olup yorum yapabilirsiniz😊
• 

0 Düşüncelerinİz

Düşüncelerini merak ediyorum :)