Gelin - Julie Garwood (Kitap Yorumu)

 

Kitap Adı: Gelin
Yazar: Julie Garwood
Seri: 1/2 (Lairds' Fiancees)
Sayfa Sayısı: 543 (Cep Boy)
Yayınevi: Epsilon
Tür: Tarihi Aşk
Basım Tarihi: 2010



Tanıtım Bülteni


Kralın emrine karşı gelmek olanaksızdı ve İskoçya'nın en güçlü toprak sahibi Alec Kincaid, İngiliz bir gelinle evlenmek zorunda kalmıştı. Baron Jamison'un en küçük kızı Jamie, Alec'in seçtiği gelindi. Alec'in ilk dikkatini çeken Jamie'nin menekşe rengi
gözleri ve öfke dolu cüretkar bakışları olmuştu. Bu kadın, korkusuz savaşçının adeta ruhuna dokunuyor, şehvetiyle onun bedenini kavuruyordu. Jamie her şeye rağmen duygularına söz geçirip ona teslim olacak mıydı? Yoksa zaten teslimiyetleri katışıksız, ihtirasları yatışmış mıydı?



YORUMUM


Kamuoyuna duyuru, aşırı feminist ve ataerkil sistemden tiksinti duyan kişiliğimle beraber bu kitabı beğenmeme kararı aldık. Allah'tan ırkçı değilim çünkü İskoçları bu kitapla hedef alabilirdim ama değilim :) Ya da cinsiyetçi de değilim çünkü kocam etek giyebilir, ya da pileli şeyler falan (kıpss) ...
Yani, İskoç kültürüne ilk defa giriyorum arkadaşlar yobaz olabilirim kusura bakmayın. Sonuç olarak adamların giydiği yöresel kıyafetler benim ilkokul eteğimin aynısı izin verinde biraz tuhaf karşılayayım. 

İlk defa İskoç erkekleriyle karşılaşıyorum bu kitap sayesinde. Komple bütün İskoç temalı kitaplarla ilgili yorum yapamam ya da karşılaştıramam çünkü ilk defa okuyorum. İlk izlenimlerim olarak ise... çok sarmadı beni. Neden bilmiyorum, yazmamam çünkü biliyorum. Çok... Yobazing bir kitaptı. Kusura bakmayın... Aranızda Teamİskoççular, İskoçCanlar ya da İskoçlieberlar varsa özür dilerim. Ben olduramadım...

Tamam, vücut betimlemeleri on numara yolda görsem düşerim ama kişilik, hal hareketler, tavırlar, olaylara bakış açısı, insanı siklememe(leri)si... Kusma raddesine geldim. Ki ayrıca yazarın sanki büyük bir olay olacakmış gibi kitabın başından itibaren demeçler vermesi ve kitabın sonunda elle tutulur hiçbir bok olmaması? Zaten neyin ne olduğunu bir bebek bile çözebilirdi. Kitapta zeka pırıltısı gösterecek tek bir entrika yok. Sadece sex, zaten tek düzgün yazılan bölümlerde onlardı.
Bu arada adım kadar eminim ergen Gözlüklü bu kitaba bayılırdı ama ben değil :(



🔥

Öncelikle yorumdan önce yazımda kullandığım fotoğraflardan bahsedecektim ama dedim ki bahsetmeyeyim yorumun önüne geçmesin, o yüzden hemen şimdi anlatmak isterim. 

Uzun uğraşlar sonucunda hem etek giyen hem de bir kadını öpen erkek fotosu bulamadım tahmin edersiniz ki. İskoçların etekle işediği fotolar bile var ama kadınlarla tek fotoları yok. Sonra, yazımda boy boy gifini ve fotosunu kullandığım aşırı yakışıklı bey çıktı karşıma. Dedim 'noluyoruz' ya da şey dedim 'heyt heyt bee' tam olarak ne dediğimden emin değilim ama ağzımın suyu aktı, gözüm döndü falan, ani baş dönmesi yaşadım.

 Şu adama bir bakın! İnsana şey dedirtmiyor mu 'ulan dünyada neler var, bizim etrafımızdakilere bak'? Acı gerçek! 
Kitaba yükselmedim ama bu adama çok yükseğim. Sonra kısa bir araştırdım kendisi Outlander'da İskoç bir savaşçıyı canlandırıyormuş 👀 En kısa sürede ve ışık hızıyla izleyeceğim, yorumumu bekleyin.
İskoç dediğin bir zahmet böyle olsun aq...



(YA ŞUNA BİR BAKIN YAAA! İNSAN MI BU!!??🔥🔥🔥🔥)
Rafael'i kaldırıp nazar boncuğu yerine bunu mu koysam? Ayıp olur Rafo'ya, alınır şimdi... AMA BU NEYMİŞ BEE!

*

ALINTILAR

*

"Seninle evlenmektense cennetin soğuk bir gününe razıyım, asilzadem, gerçekten soğuk bir gününe razıyım." (İki sayfa sonra herife eridin aq)

*

"Highlands bölgesinin kışın nasıl olduğunu tarif ettin şimdi, genç bayan. Ve benimle evleneceksin." (ne bu şimdi?)
                         "Asla!" (EVLENDİ)(İRADEM VE BEN)
*

Bir savaşçı karısını sevmezdi, ona sahip olurdu. Bunun için iyi bir bahane vardı, elbette: aşk bir ilişkiyi karmaşıklaştırıyordu. (yorum bile yapamayacağım)


*
Yazımı okuduğunuz için teşekkürler.

İskoç , Kitaplar , Kitap Yorumu, Kitap Önerileri, 

4 Düşüncelerinİz

  1. garwood dan tek bunu okudum sevdim okuycam yine başka kitaplarını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek benim tarzım değil diye beğenemedim galiba ama ben de hali hazırda Yazgı kitabını okuyorum, şu an için iyi gidiyor :)

      Sil
  2. bu kitabı ortaokuldayken kütüphaneden alıp okumuştuk kız kardeşimle ve ikimiz de seninle aynı düşünmüştük. sonuna kadar ciddi bir olay olmasını beklemiştim ama olmadı. adam çok barbardı ve sinir olmuştum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, dediğin gibi adam çok sinir bozucu ve barbardı. Gerçek hayatta da böyle erkeklerden hoşlananlara, bu kitaba anlam veremediğim kadar anlam veremiyorum :D

      Sil

Düşüncelerini merak ediyorum :)