Gözlüklü Kitap: Olur Böyle B*ktan Şeyler (Kitap Yorumu)



Orjinal Adı: Magnificent Vibration
Yazar: Rick Springfield
Çevirmen: Özlem Özarpacı
Yayınevi: Parodi
Sayfa Sayısı: 328
Puan: 4/5


"Hey Tanrım! Bir dahaki sefere ben çaldırsam sen beni arar mısın?"

Hayatınızın en berbat günlerini yaşıyorsunuz. Tam olarak dibe vurmuş durumdasınız. Sonra aniden karşınıza bir telefon numarası çıkıyor. Arıyorsunuz. Telefonun diğer ucunda hiç tanımadığınız bir ses: Tanrı'nın sesi. Muhtemelen bunun bir şaka olduğunu düşünüyorsunuz. Ya da belki de delirdiğinizi. Fakat bu ne bir şaka ne de siz keçileri kaçırdınız. Sahi, o numarayı yeniden aramaya cesaret edebilir miydiniz?

"Konuşmamız gerek Tanrım. Aslında bunu çok daha önce yapmamız gerekirdi ama beni ciddiye almadığının farkındayım. Oradan nasıl göründüğü hakkında en ufak bir fikrim yok ama bilmeni isterim ki buradan bakıldığında işler pek de yolunda gitmiyor. Yani dünyayı diyorum. Farkında mısın bilmiyorum ama boka batmış durumdayız. Hey, sana söylüyorum, beni duyuyor musun? Ah hadi ama… Kontör tam da bitecek zamanı buldu. Hey Tanrım, bir dahaki sefere ben çaldırsam sen beni arar mısın?"



Zekice yazılmış, eğlenceli bir kitapla daha beraberiz👏🏻

Kitabın adı dikkat çekici, zaten benim ilk dikkatimi konusu ve kapağı değil adı çekti ayrı bir hoş duruyor. Genelde çoğu kitabın adları birbirine yakın oluyor ama bu kitaba yakın adlı bir kitap okumadım şahsen. 

Hani 'Bütün gece okudum' dedikleri kitap var ya, bu kitap benim için o kitap! Son 50 sayfa kalmıştı olaylar b*ka sardı bence dedim 'a-ha bu adam bu işin içinden nasıl çıkacak?' Çok güzel çıktı 🙄😂  Ben kitabı kişisel bloglar kitaplarına benzettim sanki PuCCa'nın bir kitabının erkek versiyonu ama Bilim Kurgu şekli. Adamın hayatı tepetaklak ve intihar etmek üzereyken Tanrı'nın telefon numarasını bulup arıyor, olaylar bundan sonra başlıyor zaten. 

Kitabı okurken özellikle adamın hayatını okurken 'Müge Anlıyla Tatlı Sert' programını izleyen babanneler gibi oluyorum, bu adam ne zaman gün yüzü görecek!

Adamın karısına Lanet ederken buluyorum kendimi. Tamam karma olabilir ama o aldatan kadınlara niye bir şey olmuyor? Horatio -adamın adı-, Alice ve Sequel ile tanışınca ben sevindim resmen,' Arkadaşları oldu! İnşallah bu kızla çıkar! Evlensinler! Mutlu olsun!' Sonunda tuhaf şeyler oluyor.

Kızda rahibe çıkıyor ardından lezbiyen adamdaki şansa bak! ama kız sonra adamdan hoşlanmaya başladı. İyi haber!

Kitap sonunda öyle bir mesaj verdi ki bu konu buraya nasıl bağlandı diye çok düşündüm. Ama cevabı bulamadım bulan yorum bıraksın😃

Murray'in kıçı leş gibi kokar,
Pembe renkli tini mini bir sosisi var.
Ama çişi geldiğinde görürsünüz ki
Çoktan gitmiştir o pomponlar.
Murray, Murray, bo Burray
Nanana fana fo Furray
Fee fi mo Murray...

Kitapta çok güldüğüm yerlerden biriside burası😂 hala gülüyorum saçma bir şekilde. Hiç üşenmeden yazdım.

Kitapla ilgili bir adamanın hayatına birde köpeğine çok üzüldüm. Orası kötüydü, tahmin bile etmiyordum.

Tanrı'ya gelecek olursak😂 kankalarımdan hallice! Normal hayatta tanışsak arkadaş oluruz bence (😂)

Tanrı eğer beni arasa diye bir düşündüm acaba ne konuşuruz -Tövbe-. Bence bir şey konuşmazdık, herhalde ben notlarımın yükselmesi için yardım ister hatta yalvarırdım. Bu aralar acınacak durumdayım da -_- en olmadı yanlış numara değip kapatırdı.

Kurgusu çok iyiydi kırk yıl düşünsem belki hala aklıma gelmez. Kurgusu güzeldi gidişatı akıcıydı ama son elli sayfada bu iş nereye gidiyor oluyorsunuz. Gittikçe saçmalıyor ama okuyorsunuz, okutuyor. 
Sonunda ne oldu mesela hala anlamış değilim.

Ama klasik kitaplardan farkı fazlaydı, sonunda başka kitaplara benzemeyen güzel bir kitap bulduk!

Ayrıca bu kitabı Kitap Fuarından aldım ve çalışanları çok tatlı, güler yüzlü ve  sempatik insanlardı. 

Kapağı güzel, adı güzel, içeriği güzel kitaplardan ve bu kitaplar bu dönemde nadir bulunuyor. Şimdiden iyi okumalar🤗😃


 

0 Düşüncelerinİz

Düşüncelerini merak ediyorum :)