Kitap Yorumu: Cinder-Marissa Meyer #1





Kitabın Adı: Cinder
Yazarı: Marissa Meyer 
Yayınevi: Artemis
Çeviren: Deniz ARI
Sayfa Sayısı: 417
Basım Yılı: Aralık 2014
Puanım: 5/5

🌙 BİR AY GÜNLÜĞÜ KİTABI 🌙 


Gelecekte bile, hikâye "bir varmış bir yokmuş" dİye başlıyor... İnsanlarla androidlerin yan yana dolaştığı Yeni Pekin'e hoş geldiniz. Her ne kadar birlikte yaşamayı başarsalar da türlerin dostluğu sanıldığı kadar kolay değil. Ölümcül bir veba insan nüfusunu tehdit ediyor. Ay İnsanları, Dünya'yı uzaydan izleyerek doğru zamanı kolluyor. Kimse Dünya'nın kaderinin tek bir kıza bağlı olduğunun farkında bile değil…

Becerikli bir mekanik ustası olan Cinder, herkesten saklasa da aslında bir sayborg. Üvey annesinin hakaretleri yetmezmiş gibi şimdi bir de üvey kardeşinin hastalanmasından sorumlu tutuluyor. Yakışıklı Prens Kai'in hayatına girmesiyle birlikte, Cinder birden kendini gezegenler arası bir anlaşmazlığın ortasında buluveriyor. Sorumluluk ve özgürlük, sadakat ve ihanet arasında kalan Cinder, Dünya'nın geleceğini koruma altına almak için önce kendi geçmişinin sırlarını açığa çıkarmak zorunda... Yeniden kurgulanmış bu masalda Külkedisi ile tekrar tanışmaya ne dersiniz?

Marissa Meyer, Washington'ın Tacoma kasabasında doğup büyüdü. Henüz küçük bir çocukken kitaplara âşık olan Marissa, ergenlik yıllarından beri gençlik edebiyatı üzerine çalışıyor. Peri masallarına da büyük bir sevgi besleyen Marissa, gençlik günlerinden beri bu masalları yeniden kurguluyor ve bu tutkusundan da vazgeçecek gibi görünmüyor.


 


🌕Benim Yorumum🌑


Açık konuşayım, önceden kitaba ön yargılı yaklaştığım için almayı sürekli ertelemiştim. Sonra Youtube'da takip ettiğim Booktuberlar ve Kitap Blogları sayesinde bu seriyi almaya karar verdim. Ve gerçekten bu güzel kararımdan ötürü kendimi tebrik ediyorum🎉🎉

Kitabın içeriği hiç alışık olmadığımız bir tarz, hem küçüklüğümüzde dinlediğimiz masallar hem de sayborg insanlar. Sırf bu ikili için kitabı almak istememiştim ama geç aldığım için pişmanım. Yani hiç de göründüğü gibi korkutucu değil aksine MÜKEMMEL!



 
Cinder yarı sayborg ve ülkenin en iyi makina tamircisi. Üvey ailesiyle birlikte yaşıyor. Cinder'ın üvey babası öldüğü için yasal varisi üvey annesinde
 -kendisi dünyanın en kötü insanı- üvey annesiyle beraber iki tanede üvey kız kardeşi var. Bunlardan birisiyle arası çok iyi ama diğeriyle değil. 

Bir gün Cinder'ın dükkanına Prenses Kai geliyor her şey bu olaydan sonra yaşanmaya başlıyor zaten. Şu ana kadar okuduğum en atraksiyonlu kitap olabilir. Sınav haftama rağmen iki günde bitirdim ve bir şekilde kitabın uğuru olduğunu düşündüğüm bir şey oldu. Matematikten 50 aldım😱 kesinlikle şok edici. 

 

Kitap Cindirella hikayesinin yüz belkide iki yüz yıl sonraki hali. Hayal gücünün sınırlarını zorlayan yazar bize keyifli dakikalar sunuyor. Kendimi Cinder'ın yerinde oksam nasıl olurdum diye hayal etmektende alamadım. Demir kol ve bacak? Göz yaşı yok? Üvey anne? Üvey kardeşler? Yok almayayım, ama Prens Kai'yi alabilirim. 


Ve okuduğum genellikle her kitapta olan yakışıklı karakter, bu kitapta kendisi Prensi Kai olarak karşıma çıktı😍🔥 
 

Kitap genel olarak, kırk yıl düşünsek aklımıza gelmeyecek bir kurgu ile yazılmış. Bu tarz serileri tamamen okudum bitti diye üzülürken iyi ki karşıma çıktı. Seni seviyorum Cinder xoxo.

 


Bu seriyi okumanızı tavsiye ediyorum, tavsiyede değil gidin alın pişman olmayacaksınız.

Not: Seri 6 kitaptan oluşuyor. 


 
Gidiyimde hemen dördüncü kitaba başlayayım, bu arada evet dördüncü kitaba geçtim 😂

Gitmeden birde espiri yapayım,
🌚(sa) 🌝(as)
agsjsnzlösşzçzşsçzöxlxölsösşxç

Kitaplar

2 Düşüncelerinİz

Düşüncelerini merak ediyorum :)