Netflix: Gölge Ve Kemik (Dizi Yorumu)


Konusu:

Yetim bir haritacı olan Alina Starkov, savaştan parçalanmış dünyasının kaderini değiştirebilecek bir gücü açığa çıkardığında, karanlık güçleri karşısında bulur.

𓄄

Ben Barnes, Jessie Mei Li, Archie Renaux...
 Netflix
50 Dakika
8 Bölüm

𓄄

 


𓄄

Arkadaşlar bu ne?! Ne bu?! Diziyi siktir edin, bu adam insan mı? Bu adam gerçek mi? Önce bunları tartışalım! Böyle bir varlık, dünya üzerinde nasıl var olabilir?
Diziyi izlerken bütün yaşamsal faaliyetlerimi kaybettim. Nefes alamadım! Nerden baksan 8 saat olan diziyi durdura durdura, geri sara sara, aralıksız 10 saatte izledim. Bu nasıl bir adam!!!
Diziyi izlerken bayıldım sonra ayıldım, bir daha bayılmışım, ayıl bayıl izledim diziyi. Sikmişim Mal'ını (ikinci erkek karakter), şu adamı dizinin sonunda ikinci sınıf bir kötü yapan dizi ekibine sokam. Şu varlığa bir bak! Sırf şu adam için bile izlenir dizi. Lokum lokum! 

Peki bu adama, o kız olmuş mu? Allah aşkına olmuş mu? Soruyorum ya, olmuş mu? Olmamış. 

𓄄


Kişisel Görüşüm

Neyse biraz sakin olayım. Ama mümkün değil, burayı giflere boğacağım, fotoğraf manyağı yapacağım sizi! Arkadaşlar, çok içten tavsiye ederim. Diziyi, konuyu falan siktir edin ama gidin izleyin. Net izleyin. Bakın kesin izleyin! Ama, kitabını okuyalım mı, derseniz !SPOİ ALARMI! Benim gibi General Kirigan hayranıysanız okumayın. Gerek yok, sonu yarrak gibi bitiyormuş. Hatta hiiiç gerek yok, verdiğiniz paraya yazık. Şu adama da Alina malı olmazdı zaten, herif ölmüş kurtulmuş. !SPOİ BİTTİ!

En nihayetinde diziye geçecek olursak. İlk bölüm sıkıcı, yok Mal'ıydı yok kızla dostluklarıydı, çayır çimen koşmalarıydı, baydı. Ayımbayım izledim. Ne zaman The Darkling girdi diziye, off! Off, yani! Dizi hayvan gibi iyi oldu. Aşağıya, The Darkling'in ilk gözüktüğü sahneyi koyuyorum.




Şu endama bir bakın! Valla, Allah yönetmenden de razı olsun. Adamı bir çekmiş, çekiş o çekiş. Tam ss almalık. Yönetmen diziyi çekmemiş, adam sadece 'Ben Barnes'ı nasıl güzel çekerimi' çekmiş. Çok güzel de çekmiş, eline sağlık. Ama gönül isterdi tek Ben'i çeksin, yok... 
Artık Karanlık Lord'u bir kenara bırakmam lazım ama bırakamıyorum. Çok iyi, sırf bu adam için izleyin. Lütfen izleyinnnnnn!

𓄄

Alina'ya geçelim. Tam bir asalak. Gram aklı yok. Beyinsel fonksiyonu sıfır. Zaten kitap yorumlarını okuduğumda da kendisini kimsenin sevmediğini öğrendim. Başrol ama öylesine bir başrol. Hani, olmasa daha iyi olur, dedirtecek kadar başrol. Bir hareketler, mantıksız mantıksız tavırlar. İnsanın, karakteri yumruk manyağı yapası geliyor. Kızım, sen güneşle eşdeğersin ama saçma sapan hareketler yapıyorsun. İstese adamın götünden ışık topu çıkarır ama ezik ezik ortada dolanmayı seçiyor kendisi.
Tutturmuş bir Mal, Mal yukarı, Mal aşağı! Mal, Mal, Mal. İçimim şişti dizide. Sürekli, dakika başı, saniyede bir, her zaman Mal ile küçüklük koşturmalarını falan gösteriyorlar dizide. Hoop diyorum, şimdi Karanlık Lord gözükecek yok, Malla bu kızın yetimhaneden koşuşunu gösteriyorlar. Yetimhanede saklanmalarını gösteriyorlar, yetimhane hocalarını gösteriyorlar, yetimhanedeki diğer çocukları gösteriyorlar, gösteriyorlar da gösteriyorlar. Başlayacağım bunların küçüklük anılarına, bir halta yaradıkları da yok zaten.




Fav sahnem bu, bu arada. Karanlık Lord'un suratını ilk gördüğümüz sahne diye hatırlıyorum. Çok iyi sahne. Sırf bu sahne içinde izlenir :D
Şu bakışlar, şu tutuşa bir bakın! Bu adam, bu rol için yaratılmış! 

𓄄




Dizi, genel olarak iyi prodüksiyonlu bir dizi. Kişilik olarak karakterleri beğenmesem de oyunculuklar iyi. Özellikle Ben Barnes dışında diğer karakterlerin neredeyse ilk oyunculukları. İnstadan baktım, çoğu hesabını yeni açmış. Yani, oyuncuların İnstası olmamasını pek anlamıyorum. Oyuncusun sonuçta, günümüzde İnstası olmayanı dövüyorlar. 
Senaryo olarak da iyiydi, zaten kitaptan uyarlanmış bir dizi. Bu kitaplarda olmasa millet dizi, film yapamayacak. Yazarlara teşekkür etsinler, sektörü tek başlarına ayakta tutuyorlar.                                    




Bu sahneyi başa sarıp 6 kere izledim! Böyle havalı bir giriş hiçbir dizide izlemedim. Galiba fav sahnem bu. Diziyi kesinlikle izleyin. Zaten hemen bitirirsiniz. Birinci bölüm kritik bölüm. Sıkılabilirsiniz ama bölümün son on dakikası ve geri kalan bölümler çok iyi.




Şu karizmaya bir bakın! Eridim, eridim...





Havalı sahnelerden biri daha!
𓄄

!Spoi Alarmı! Bütün diziyi ayakta tutan Karanlık Lord'u son bölümde, ikinci sınıf bir kötü olarak göstermişler. Fineas ve Forb'deki Dr. Heinz Doofenshmirtz'den farkı kalmamış adamın! Adam, dizinin en izlenebilir yanıyken düştüğü duruma bak! Koskoca kötüsün, dünyayı ikiye bölmüşsün, yaratıklar yaratmışsın, ölümsüzsün, zekisin ama final sahnesinde aptal ve normal, sek insan olan Mal tarafından kendi yaratıklarına yem ediliyorsun. Aptal or*spu çocukları sizce böyle bir şey mümkün olabilir mi? Yoldan rastgele 10 insana sorsam, böyle bir şey mümkün olabilir mi, diye düşünmeden hayır derler. Kim yazmış bu sahneyi ya? Hadi bizim evreni geçtim, dizi evreninde sorsam 'aptal Mal, Karanlık Lord'u kendi yaratıklarına yem edecekmiş' diye millet götüyle güler ama biz bunu izledik. Bu nasıl 1. sezon sonu. Saçma...

Bu arada s*kmişim Mal'ını, Karanlık Lordla ölüme giderim! Yok, dünya yok oluyormuş yok, hayat bitiyormuş, bitsin. Çok da s*kimde...


˗ˏˋYazımı okuduğunuz için teşekkür ederimˎˊ˗
﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀

                                      :   .

                                     *   ˚ ✵      

                                          .· * • ˚            

                                           ✶   : · •

                                    .· *

                                          ✵ ˚ : ·  

                               * ˚ ✶

                                              ✬       .   · *

                                                          ˚ .      


Netflix , Diziler , Dizi Önerileri , Çerez Diziler ,  Gölge ve Kemik , Shadow and Bone , Dizi Yorumu ,  

12 Düşüncelerinİz

  1. Bridgerton Simon 1, bu adam 2 :D İkisi de saçma dizilerle harcandı, Simon kendini kurtarmayı akıl etti ama bu abimizi bilemeyeceğim :D Yalan değil young adult türünü sevmem. Bütün başrol kızlar istisnasız en sevilmeyenler oluyorlar o yüzden pek şaşırmadım :D

    Ama adam cidden bak bana dedirtiyor, sırf ben de adam için izlemeyi düşünüyorum ama asıl aşkım Pedro Pascal'a ihanet etmek istemiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bridgerton Simon gerçekten on numara adam ama şu aralar Ben Barnes'ı favorim yapıyorum. Kesinlikle sırf onun için diziyi izlemen gerekkk :D Pedro dedin beni kalbimden vurdun hahah :D

      Sil
  2. izlicem ben deeee tabiiii, severim biliyom zaten, bir de zaman çarkı dizisi başlıycak işallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman Çarkı'nı ilk defa duydum, çıkınca bende izleyeyim :))

      Sil
  3. Kitabını okumuştum diyorum bu isimler bana nerden tanıdık 😄 kitap çok etkilemedi beni yazarın dilini sevemedim ve Alina karakterini ama dizisi belki daha güzeldir teşekkürler yazı için 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi iyi ama Ben Barnes sayesinde iyi :D Kitabı bende alacaktım ama yorumlar nedeniyle almamıştım. Bence kitaptansa diziyi seveceksin, kesin izleee :)

      Sil
  4. başladım diziye :) ilk bölümdeyim. fena gitmiyor bakalım :) yazını okuyunca yine güldüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birinci bölümün sonundan sonra dizi tam anlamıyla başlıyor (Karanlık Lord'un gözükmesi) :D

      Sil
    2. evet en havalısı o, kirigan :)

      Sil
  5. ilk kitabı tekrar ettikten sonra başladım diziye gayet güzel bi uyarlama olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okumadım ama diziyi ben de beğendim :))

      Sil

Düşüncelerini merak ediyorum :)