Netflix: Fatma (Türk Dizisi Yorum)

 


Konusu:

Temizlik işlerine giden Fatma, kayıp eşi Zafer’i ararken beklenmedik bir kaosun içine çekilir. Fatma kimsenin şüphelenmediği görünmez bir “temizlikçi” olduğunu fark eder. 

/̵͇̿̿/'̿̿ ̿̿ ̿̿

Burcu Biricik, Uğur Yücel, Mehmet Yılmaz Ak...
Netflix
6 Bölüm
45 Dakika

/̵͇̿̿/'̿̿ ̿̿ ̿̿





Kişisel Düşüncem


Sonunda vizelerim bittiğine göre artık bloguma kaldığım yerden devam edebilirim. Açılışı da, 27 Nisan Netflix'e yüklenen Fatma dizisiyle yapalım dedim. İyi demişim :)

Siz bunu ne zaman okursunuz bilmiyorum ama ben diziyi 27 Nisan günü izledim. Merakıma yenik düşüp yüklendiği an hemen açıp izledim, zaten dizi o kadar heyecan vericiydi ki neredeyse açtığım gibi bitti.
Aranızda 'Şahsiyet' dizisini izleyip sevenler varsa bu diziyi de seveceğinize eminim çünkü ben aynı vaybı aldım. İki dizide de cinayet işleyebileceği tahmin edilmeyen karakterlerin milleti nasıl üçer beşer zekice öldürdüklerini anlatıyor. (Min 3-5)

Kısaca konudan ve Fatma'dan bahsedeyim.
Fatma'nın kocası başkasının suçunu üstlenerek hapse giriyor. Zaten çift köyden İstanbul'a yeni geldikleri için çok yabancılık çekiyorlar, Zafer'de hapse girince Fatma mecbur hasta çocuğuyla tek kalıyor. Daha önce hiç çalışmayan Fatma geçimini sağlamak için temizlikçiliğe başlıyor. Bu sırada bir sürü zorlukla uğraşırken başına daha kötü şeyler gelmeye devam ediyor. Psikolojik durumu hiç iyi olmayan Fatma, hapisten çıkıp kayıplara karışan kocasını aramaya başlıyor. Eğer kocasını bulursa başına gelen kötü şeylerin sona ereceğine olan inancını hiçbir zaman kaybetmiyor. Ta ki Zafer'in gerçek yüzünü anlayana kadar. Sonra zaten Fatma önüne kim çıkarsa temizliyor. Tertemiz ediyor adamları, pasparlak. KILİNIR FATMA!






Konuyu bir kenara bırakalım oyunculuklardan bahsedelim. Burcu Biricik tabii ki harika oynamış. Yiğidi öldür hakkını yeme. Son olaylardan dolayı kızgın olsam da şu an için yapacak bir şeyim yok. Oyunculuğu çok iyi, gerçekten Fatma'nın neler hissettiğini bize çok güzel geçiriyor. Fatma tahmin edebileceğiniz gibi çok zor bir karakter. İçinde çok zeki bir yan olmasıyla beraber aslında cahil de bir karakter. Ama benim Fatma ile ilgili en beğendiğim özelliği kesinlikle ne yapacağını kestiremiyor olmam. Duygusunu hissedebiliyorsunuz ama neler yapacağını tahmin edemiyorsunuz. 
Fatma, küçük yaştan itibaren zorluklar yaşamış bir insan olarak çıkıyor karşımıza. Bu zorluklar büyüyene kadar katlanarak devam etmiş. Duygu yoğunluğu yüksek bir yapım olmasına rağmen bence, heyecan ve gizem daha ağır basıyordu. İzlerken çok gaza geliyorsunuz. Fatma'nın temizlikçi sıfatıyla kill alması ve hiç kimsenin ondan bunu beklememesi diziyi çok daha heyecanlı yapıyor çünkü 'acaba ne zaman fark edecekler' diye düşünmeden edemiyorsunuz. Ki bence Burcu Biricik'in oyunculuğu bu sahnelerde daha çok parlıyordu.

Diğer oyunculara gelecek olursak zaten hepsi bilindik ve tanıdık oyuncular. 'Bu oyuncuyu tanımıyorum' dediğim kimse olmadı. Galiba Netflix, yeni oyuncular oynatıp riske girmek istemiyor, pek anlamadım. Mafyatik rollerde, gerçekten de sokakta görsem suratına bakmayacağım sakallı sakallı, pis pis herifler oynuyor. Kendileri de çok iyi oynamış. Yani o kadar iyi oynamışlar ki ölmelerine gram üzülmedim :)

Diziyle ilgili 'olmasaydı' dediğim bir şey var mı diye düşünüyorum, pek yok galiba çünkü Fatma dizisi, benim beklentilerimi karşıladı. Beklentim çok yüksek ya da düşük değildi tam ortadaydı ve karşılandı. Galiba diziyle ilgili eksik bulduğum yer, geçmişin çok net bir şekilde aktarılmaması. O da büyük ihtimalle ikinci sezonu çekmeyi düşündükleri için olabilir çünkü dizinin sonu şüpheli bitti. Büyük ihtimalle ikinci sezonun gelecek.




Dizinin konusuna gelecek olursak, izlememin üstünde biraz zaman geçince kafamda daha net şekillendi her şey. Ben konuyu 'Şahsiyet' dizisine benzettim. İşleniş olarak değil ama hikaye benzerlikleri var. Ne zaman bir işimiz tutsa ona benzer 3-4 iş daha yapıyoruz. Bu bizim ülkenin vazgeçilmezi ama Fatma dizisi kötü olmadığı için sıkıntı yaratacağını düşünmüyorum. 

Şimdiden iyi seyirler :)


˗ˏˋYazımı okuduğunuz için teşekkür ederimˎˊ˗
﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀

                                      :   .

                                     *   ˚ ✵      

                                          .· * • ˚            

                                           ✶   : · •

                                    .· *

                                          ✵ ˚ : ·  

                               * ˚ ✶

                                              ✬       .   · *

                                                          ˚ .       

Türk Dizisi , Diziler , Dizi Önerileri , Çerez Diziler ,

7 Düşüncelerinİz

  1. hoşgeldin blogunaa :) fatma madem şahsiyete benziyor, izliycam tamam, teşekkür ederiim :) şahsiyeti bir günde izlemiştim :)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yorum olmuş. Yarın gazetede! 😘

    YanıtlaSil

  3. İremciğim yazınızdan bahsetmiş gazetesinde. Ben de önceki akşam izledim. Beğendim, özellikle de Burcu Biricikin oyunculuğunu. İkinci sezonu da çekilir diye düşünüyorum. Selamlar 🙂🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, hoş geldiniz :) Bence de 2. sezon çekilir çünkü ucu açık bir finaldi.

      Sil

Düşüncelerini merak ediyorum :)