Kırmızı Pazartesi (Kitap Yorumu)

 


Kitabın Adı: Kırmızı Pazartesi

Yazarın Adı: Gabriel Garcia Marouez

Sayfa Sayısı: 111

Yayınevi: Can Yayınları

Puanım: 3/5



         KİTAP TANITIMI


Kolombiyalı büyük yazar Gabriel García Márquez'in 1981'de yayımlanan yedinci romanı Kırmızı Pazartesi, işleneceğini herkesin bildiği, engel olmak için kimsenin bir şey yapmadığı bir namus cinayetinin öyküsü. Hem Kolombiya'da, hem de yayımlandığı dünyanın dört bir yanındaki pek çok ülkede sarsıcı etkileri olmuş bir roman. 

Usta yazar, çocukluğunu geçirdiği kasabada yıllar önce yaşanmış bir cinayet olayını aktarıyor. Romanın kahramanı Santiago Nasar'ın öldürüleceği daha ilk satırlardan belli. Kırmızı Pazartesi, yalnızca bir cinayetin arka planını değil, bir halkın ortak davranış biçimlerinin potresini de çiziyor. Böylece, sonuna dek ilgiyle okuyacağınız bu kısa ve ölümsüz roman, bir toplumsal ruhçözümü niteliği de kazanmış oluyor.



Konusu


Kadının teki evleniyor ve bakire olmadığı anlaşılıyor. Abileri soruyorlar buna kim yaptı diye, kadın da Nasar'ı söylüyor. Kadının abileride Nasarı şişliyorlar. Konu tam olarak bu.



Yorum


Beğenmedim.

Kitabı az önce bitirdim ve ben de o, herkesin övdüğü, yere göğe sığdıramadıkları etkiyi yaratmadı. Belki de beklentimi çok yüksek tuttuğum içindir. Yazımı çok dağınık geldi bana ve isimleri uzun uzun yazması hoşuma gitmedi. Toplasan 100 sayfalık kitapta beni etkileyen tek yer son 10 sayfa. Onun dışında yazar bile konuyu bilmiyor. 

Kitabı arkasında okuyanlar sarsıldı yazıyor, sarsılmadım da.

Saat sabahın 04.47'si ve ben istediğim şeye ulaşamadığımı hissediyorum. Bu kitap beni tatmin etmedi. Zaten düşüncem gereği bu 'namus temizleme' cinayetleri malca geliyor birde üstüne bu kadar salak bir olayı okuyunca sinirlerim de bozuldu.

Yaşadıkları yer, olaylar, karakterler, yazarın kendisi... tuhaf 

Neyse benim için vakit kaybıydı. Kitabı bitirdiğimde, vay be, demedim. Belki de suç bendedir ve kitabın büyüsüne kapılamamışımdır. 


Bu sefer kimin dediklerini anlatıyor? Bir anda kime geçti? Bu kimdi? Bu ne alaka?

Diye düşünerek aralıksız 3 saatte bitirdim kitabı. Kendimi tebrik ediyorum. Yazarın başka kitaplarını da okuyacağım çünkü kendisinin Nobel ödülü varmış, diğer kitapları daha iyi herhalde.

 

İyi okumalarr...


Kitaplar , Kitap Önerileri , 

0 Düşüncelerinİz

Düşüncelerini merak ediyorum :)