Coraline - Koralin'in Gizli Dünyası (Çerez Animasyon Önerileri)

 


Konusu: Yeni bir eve taşınan Coraline ailesi tarafından ihmal edilir. Yeni evi gezerken küçük bir kapı bulur ve o kapının içinde paralel bir hayat keşfeder. O hayatta insanların hepsinin gözlerinin yerinde düğmeler vardır, aileleri çocukları ile çok ilgilidirler ve herkesin hayalleri gerçek olur. Coraline zamanla bu alternatif gerçekliğin sadece bir tuzak olduğunu anlar.

Tür: Aile, Korku, Aksiyon, Fantastik

Ülke: ABD

Çıkış Tarihi: 2009


***


Filmin kesitleri Pinterest'te karşıma çıktığında tek kelimeyle, düştüm. Animasyon severler derneği varsa üyesi olabileceğim bir konumdayken 2009'da çıkmış bir animasyonu nasıl bilmem, ayıp bana! Benim izlememe sebep olan albenisi kesinlikle çizimleriydi. Çizimleri gerçekten özgün ve çok güzel. Karanlık ve gotik tarzı çizimleri her zaman daha çok sevdiğim için bu animasyonu beğenmeme ihtimalimin olmayacağını biliyordum. İzledim ve tabii ki de pişman değilim. 



Film tıpkı, Çizgi Pijamalı Çocuk, kitabı gibi her yaşa hitap ediyor. Aslında kitaptan uyarlama bir animasyon Coraline. Neil Gaiman'ın çocuklarını uyutmak için yazdığı korku kitabı. Elin babaları çocuklarına kitap yazıyor bir de TC babalarına bak, yorum yok. Her zaman da dendiği gibi, coğrafya kaderdir. Babam böyle bir şey yapsa aklımı kaybederdim.

Animasyonun konusu da aslında bununla ilgili. Ailesinden istediği sevgi ve ilgiyi görmeyen Coraline gizli kapının arkasındaki hayatı beğeniyor. Kim beğenmez ki? Gizli kapının arkasındakilerin amacı kötü olmasaydı bence on numara beş yıldız ortamdı. Ben gerçek hayata mümkünü yok dönmezdim mesela. Kim bize daha çok değer ve sevgi veriyorsa onun yanında olmak her zaman bizim için daha iyidir, bence. Coraline'de başlarda bizim ya da benim gibi düşünüyordu ama fake annesinin amacını anlayınca bu yalan hayattan kurtulmak için elinden ne geliyorsa yapmaya başlıyor.

 Coraline çok zeki ve güçlü bir çocuk karakter. Hatta filmi izlerken şey dedim 'bir çocuk karakteri neden bu kadar zeki yapmışlar' çünkü filmin sonunda yaptığı şeyi, yapabileceğini beklemiyordum. Ben o durumda olsaydım Coraline'ın aklına gelen şeyi kesinlikle düşünemezdim. Bence hiçbirimiz düşünemezdik. (mallığımın üstünü örtmeye çalışıyorumdur)

Coraline, her yaş skalasının kendi sonuçlarını ve öğütlerini çıkaracağı iyi bir animasyon. Eğer korku animasyonlarını seviyorsanız Coraline'a bir şans verin derim. Pişman olmazsınız ve izlerken asla sıkılmazsınız. Alelade konusu olan bir animasyon değil sizi etkileyecek bir animasyon. Bana sorarsanız kesinlikle izlemeniz gerek.



Filmle ve kitapla ilgili bir sürü resim koymaktan kendimi alamıyorum çünkü çok beğendim. Tam benim seveceğim tarzda bir animasyon. Kitap çizimleri de film çizimleri kadar güzel. 



*

Yazımı okuduğunuz için teşekkürler :)

💜


Korku animasyon film önerileri , En iyi animasyon filmler , Coraline animasyonu , 

4 Düşüncelerinİz

  1. Ben kitabı okuduktan sonra filmi izlemiştim ve filmdeki Coralin'i daha çok sevdim. Kitaptaki daha çok ruhsuz bir yetişkin gibi davranıyordu, filmdeki ergen ruhluydu. Ergen derken o yaşlarda bir kişinin davranması gerektiği gibi davranıyordu demek istedim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okumadım ama senin anlattığına göre ben de kitaptaki Coraline yerine filmdekini seçerdim 😀

      Sil
  2. Bu animasyon filmi ile tanışmam ilk olarak kitabını alıp okumamla başlamıştı. Daha sonrasında filmini izledim, aşık oldum filme. *-* Çok çok güzeldi. Tek tek her sahnesi ve karakter el yapımı ile yapılarak çekilmiş. Kamera arkasını da izlemiş çok etkilenmiştim. :)

    YanıtlaSil

Düşüncelerini merak ediyorum :)