Hua Jai Sila (Tayland Dizi Konusu + Yorumu)

 


Konusu: Tor (başrol) gayri meşru bir çocuk, annesi ölünce mecbur babasının yanında kalmaya gidiyor. Üvey annesi ve üvey kardeşi tarafından türlü işkencelere maruz kalıyor. O sırada tek arkadaşı olan Min (başrol) onun -gerçek anlamda- yaralarını sarıyor. İşkenceler sonrası öldüğü zannedilen piç Tor yıllar sonra Sila ismiyle intikam için geri dönüyor.

Yayın Yılı: 2019

Bölüm Sayısı: 27

Tür: Aşk, Dram, Aksiyon


(Spoi) Yorumum:


Evettt! Yeni bir Tayland dramasıyla hepinize merhabalarrr👋 Yine boş zamanımda 'ne yapsam, ne yapsam' diye Youtube'da dolanırken Tayland dizi klip videolarını izlemeye başladım. Bir anda, nedensizce, kesinlikle arama bölümüne Tayland klip yazmadım(!) Baktım 'Min&Sila' klip neredeyse 10 milyon izlemiş hemen açtım izledim. Sonra aşırı yükselmişim anında diziye başladım. Ama fark ettim ki bütün iyi sahneler zaten klipte gördüğüm kadarmış, sad... Normalde hep başıma gelen bir şey.


P*ç aşağı, p*ç yukarı, p*ç sağa, p*ç sola... Dizide herkesin karakteri aşırı kötü, yanlışlıkla kolun birine çarptı diyelim onun iyi bir insan olma olasılığı %3. Sadece başrol kız iyi bir insan zaten, aslında ona da iyi denmez saf denir, salak denir, mal bile denebilir ama sanki iyi denmez gibi...

Kızı dövüyorlar saflıktan salaklıktan karşılık vermiyor. 'Ablamdır o benim, canım üvey ablam, ailemdir o benim, ailemden uzak dur, canım üvey annem' yirmi bölüm bunları sayıkladı zaten! Yalandan ikide bir çocuğun evine gidiyor bunları söylemek için, biz salak mıyız? Belki on kere evine gitmiştir çocuğun 'ablamdan uzak dur' diye. Kız çocuğun evine her gittiğinde de %80 öpüşüyorlar. Biz salağız anlamıyoruz neden çocuğun evine gittiğini (!) 

Ve artık Tayland dizilerinde de 'diziye koymazlarsa Tayland dizisi olmaz' dediğimiz sahneler var. Bu sahneler olmazsa bu dizi 'Tayland dizi' kategorisine giremez!




Bu sahne! Şu an izlediğim dizide de oldu, bundan önce izlediğim dizide de oldu. Kız vuruyor çocuk öpüyor, kız vuruyor çocuk öpüyor... Bu döngü böyle kız olayı anlayana kadar devam ediyor. Kız zaten güya üçüncü öpücüğe kadar olayı anlamıyor(!) Bizde yedik. Fiks sahne, bu sahnenin olmadığı Tayland dizileri kendilerine 'Tayland dizisiyim' demesin bu arada.

Ha bir de şey var 'susturmak için öpmek'. Daha ilk defa karşılaşıyorlar elin adamı kadını öpüyor? WTF? Ne alaka! 

Örnek (dizide böyle bir sahne yok):

Taylandlı B(urger)king Çalışanı: "Hanımefendi 1tl farkla kolanızı büyültebilirsiniz?"
Taylandlı Müşteri: "Kolayı değil de patates kızarmasını büyültebilir misiniz?"
👄Öpücük👄
Taylandlı Bking Çalışanı: "Biz sadece kolayı büyültebiliriz!"

ya da şey

Taylandlı Müşteri: "Buyurun ücret."
👄Öpücük👄
Tayladlı Taksi dırayvır: "Para üstü veremem bozuk yok." 



(Tayland Nakliat Taşıma A.Ş.)


Ama asıl beni şaşırtan, asıl şoka sokan! Dedim ki bu kadar da olmaz! Yemin ederim hiç beklemiyordum, valla sıfır beklenti. Tor, kızın (kız diye kastettiğim başrol olan, hani günün sonunda Torla çift olacak olan kız, Tor'un maniti olacak kız) ablasıyla yattı! Ben böyleyim izlerken :O

Sevdiğin kızın ablasıyla da yatmazsın yani. (Tam olarak, sevdiğin kızın ablasını da s*kmezsin yani.) Dizi tam bir kara kutu her an ne olacak ne bitecek anlamanız imkansız. İM-KAN-SIZ.

Kimler öldü, neler oldu ama en şaşırdığım yer burasıydı. İflah olmaz bir kaos meraklısıyım! Bizim dizilerde yenge ne demekse onlarda da abla o demek! Sonra Torla Min'in bir muhabbeti var. Efsane komik! Yarılırsınız.

"Ablamla yatmışın" (SJ) 👁👄👁

Bu konuyu kapatacağım artık.




Dizide kadına şiddet çok fazla var hem erkekler fiziksel, sözlü ve duygusal şiddet uyguluyor hem de kadınlar kadınlara uyguluyor. Başroldeki adamı da kadınları koruyup kollayan bir adam olarak göstermişler ama adam pezevenk! Senarist çoooooooooooook yeni şeyler denediğini düşünüyor galiba ama sadece deniyor.

Onun dışındaaa. Dizinin izleten bir tarafı var başrollerin oyunculuğu çok güzel ve her bölüm sonunda diğer bölümü izlettirecek olaylar oluyor. Farkında olmadan diğer bölüm kendiliğinden açılıyor. Kaosun bol olduğu bir dizi. Zaten ben 3 günde bitirdim. Kesinlikle çerez bir dizi değil, anında bitecek tarzda değil yani. Siz de yoruluyorsunuz izlerken. Konular çoğu zaman allak bullak oldu yalan yok ama bomboşsanız izleyin. Genelin beğendiği yeni nesil bir Tayland dizisi.


Kız (Min) Youtube kliplerinde gözüme biraz sek Taylandlı gibi gelmişti ama diziyi izlerken güzelleşti. Tor desen bazı açılardan -açı derken çekim açısı, sahne falan- yakışıklı gözüküyor bazı açılardan da aşırı çirkin ona pek anlam veremedim. Vücut olarak çok zayıf ama azcıkta kası var. Bu arada nasıl anlıyoruz vücudunun öyle olduğunu derseniz, banyo sahnesi var. Hani şu erkek karakterlerin derbeder ve efkarlı şekilde duş aldıkları sahne. Bildiniz mi? heh o.


(bahsettiğim sahne)


Eğer ki diyorsanız 'bir dizide aşk olmalı, ağlamak olmalı, intikam olmalı, kan olmalı, aksiyon olmalı ve sonu azcık tahmin edilebilir olmalı, ki rahatlıkla izleyebilelim' işte kesinlikle aradığınız dizi, izleyin.

-Hua Jai Sila-


            (Bunu yanlışlıkla kedim yazdı ama silmeyeceğim😻)=>  ş.ök




Yazımı okuduğunuz için teşekkürler :)


💜

Diziler, Tayland dizileri.


0 Düşüncelerinİz

Düşüncelerini merak ediyorum :)