All About My Mother – Annem Hakkında Her Şey (Film Önerisi)



Film Adı: Todo Sobre Mi Madre
Gösterim Tarihi: 1999
Yönetmen+Senaryo: Pedro Almodovar 

Aldığı Ödüllerin Bazıları: BAFTA En İyi Yabancı Dilde Film Ödülü
                                             Cannes Film Festivali En İyi Yönetmen Ödülü
                                             Yabancı Dilde En İyi Film Oscar'ı
                                             Altın Küre En İyi Yabancı Dilde Film Ödülü ...


KONUSU

Madrid'te yalnız bir anne olan Manuela, 17 yaşındaki oğlunu bir araba kazasında kaybetmesiyle perişan olur. Genç Esteban, başarılı bir yazar olmayı ve bir gün babasının kim olduğunu öğrenebilmeyi çok istiyordu. Manuela, oğlunun yazı defterini okuduktan sonra, Barcelona'ya gidip oğlunun babasını aramaya koyulur. Bu süreç yaşayacakları aşk, dostluk ve keder dolu anlara sebep olur.





YORUMUM


İzlediğim ilk Almodovar filmi ve çok heyecanlıydım. Genelde eski filmler yerine güncel filmleri izlemeyi tercih ederim ama bu film daha kapak fotoğrafıyla bile beni içine almayı başarmıştı. Gerçekten çok etkilendiğim bir film oldu. Çekimine, sahnelerine, renklerin uyumuna, repliklerine ve hikayesine bayıldım. Kısacası filmle ilgili her şeyi beğenmişim. Bu film, Almodovar marotonumun ilk filmi. Daha sonra -yani yarın- Sinir Krizinin Eşiğindeki Kadınlar filmini izleyeceğim.

Film, güçlü kadınlar ve cinsiyeti ne olursa olsun kadın hissedenlerin hayatıyla ilgiliydi. Perde arkasında kalmış ve dillendirilmeyen hayatların cesur bir şekilde sinemaya yansıtılması da diyebiliriz bence. Film işlediği konuyla kesinlikle döneminin ötesinde bir film. 

Hayatın size neler sunacağını bilemezsiniz ve hep zorluklarla karşınıza çıktığını düşünürsünüz. Filmde her kadın kendi karşısına çıkan zorlukla başa çıkıyordu aslında. Evlat kaybı, yalnızlık, şiddet...Ve bunlar filmde gerçekten çok güzel işlenmiş zorluklar. 

Annem Hakkında Her Şey filminin eşcinsellik, inanç, madde bağımlılığı, varoluşçuluk, travestilik, fuhuş, aids gibi konuları işlemesi 'dönemin ötesinde bir film' olduğunun kanıtıdır. Konulara cesur  ve anlayışlı yaklaşımı filme daha çok ısınmanızı sağlıyor. Filmdeki her kadın hayatla başa çıkmanın en güzel örneğini temsil ediyor.

Hem güldürebilen hem de kalbimi burkan bir filmdi. Ağladım, güldüm ama en çokta sevdim. Annem Hakkında Her Şey, yaşattığı hissiyat ve yol gösterici yanıyla size çok şey katabilecek çıktığı dönemin ötesinde bir film. Ve aynı zamanda da görsel olarak beğenebileceğiniz bir film. Eğer izleyecek bir film arıyorsanız bu filmi izlemenizi tavsiye ederim. Film hakkında spoi vermeden yazımı bitirmeyi düşünüyorum aslında. Ve bitirdim :)






REPLİKLER

“Dün gece annem bana bir fotoğraf verdi, yarısı yoktu. Söylemek istemedim ama benim hayatımın da bir yarısı yok.”

*

“Farklı olmak kolay iş değil. Bu işlerde kararlı davranmak gerek. Çünkü insan ne kadar farklı olursa hayalindeki kendine o kadar çok yaklaşır.”

*

"Her zaman iyi görünüp estetik cerrahı ve kozmetikteki gelişmeleri takip etmek zorundasın. Saygın gözükmek istiyorsan Chanel'dan şaşmayacaksın."
"Bu gerçek Chanel mi?"
"Tabii ki hayır! O kadar aç insan varken gerçek Chanel alır mıyım hiç? Gerçek olan tek şey hislerim. Bir de silikonlarım. Bir de 40 yıldır yediğim dayak..."

*




*

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.





Almodovar filmleri , Annem hakkında her şey film yorumu , film önerileri , Filmler , 


 

0 Düşüncelerinİz

Düşüncelerini merak ediyorum :)