Palto - Nikolay Gogol (Kitap Yorumu)

 

Kitap Adı: Palto
Yazar: Nikolay Gogol
Sayfa Sayısı:78
Tür: Öykü



Tanıtım Bülteni


"Önüne ne pahasına olursa olsun ulaşacağı bir hedef koyan insanlar gibi kendini şimdiden daha hayat dolu hissediyor, karakteri güçleniyordu. Yürüyüşünde ve hareketlerinde kararsız ve ikircikli ne varsa gitmiş, gözlerinde yeni bir ateş parlamaya başlamıştı. Hatta en cüretkar hayallerinde bazen paltosuna sansar kürkü bir yaka diktirmeyi bile kurar olmuştu."

"Küçük adam"ın çektiği sıkıntılar, maruz kaldığı eşitsizlik ve acılar bu uzun öykünün başkahramanı Akakiy Akakiyeviç'in hayatı üzerinden yalın bir gerçekçilikle anlatılıyor. Böylesi bir anlatım, her ne kadar dönemin Çarlık Rusya'sında büyük tepki alsa ve Gogol, Rus insanını aşağılamakla suçlansa da, Rus edebiyatında büyük bir çığır açıyor. Elinizde tuttuğunuz bu muhteşem eseri daha önce yayınlanmış örneklerinden farklı kılansa, otuzdan fazla kitapta imzası olan ödüllü çizer Noemí Villamuza'nın büyüleyici çizimleri.





YORUMUM:

Yazacak çok bir şey yok aslında. Palto, Dünya Klasiklerinin başında gelen bir kitap. Çok hüzünlüydü. Akakiy'e çok üzüldüm, bahtsız adam yaa :( Hiç bir işi doğru gitmez mi bir insanın! Dönemin Rusya'sını da çok iyi ele almış bir öyküydü.
Gidişatı ve içinde çıkardığım anlamlarıyla beni derinden etkiledi. Herkesin kitaplığında olması gereken bir kitap. Duygusal ve ders çıkarılacak bir öykü.
Dostoyevski'nin de dediği gibi "Hepimiz Gogol'ün Palto'sundan çıktık."



ALINTI


"İlişmeyin bana, niçin benim kalbimi kırıyorsunuz?" Sözcüklerinde ve bunları söyleyişindeki ses tonunda garip bir şey saklıydı. Bu sözlerde merhamet duygusu önünde diz çökme, merhamete çağrı gibi bir tını seziliyordu...


*

*

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.






Gogol , Palto kitap , Kitaplar , Kitap yorumu , Dünya kalasikleri , Kitap önerileri


0 Düşüncelerinİz

Düşüncelerini merak ediyorum :)