En Çok Beni Sev - Julia Quinn (Bridgerton Serisi #2) (Kitap Yorumu)

 


Kitap Adı: En Çok Beni Sev
Yazar: Julia Quinn
Sayfa Sayısı: 375
Yayınevi: Epsilon
Basım Tarihi: 2011



Tanıtım Bülteni

Yazarınız 1814’ün olaylarla dolu bir sezon olacağına inanıyor, özellikle de bugüne kadar evlenmeyi düşündüğüne dair hiçbir işarette bulunmayan, Londra’nın en gözde bekârı Anthony Bridgerton için. Aslında neden evlensin ki? Söz konusu eksiksiz bir zampara gibi davranmak olduğunda, ondan daha iyisi bulunamaz...

LEYDİ WHISTLEDOWN’UN CEMİYET GAZETESİ, Nisan 1814

 

Ne var ki dedikoducu yazarımız bu defa yanılıyordu. Anthony Bridgerton sadece evlilik kararı kalmamış, bir eş adayı da seçmişti! Önündeki tek engel ise seçtiği kişinin ablası Kate Sheffield’dı - kendisi Londra balolarının o güne dek gördüğü en baş belası kişiydi. Nüktedan ve entrikacı Kate, bir yandan bu izdivacı engellemek konusundaki kararlılığıyla Anthony’yi deli ederken, diğer yandan çapkın vikontun erotik rüyalarının başmisafiri oluyordu. Genel inancın aksine Kate, zampara beylerin zamanla ıslah olup iyi birer koca olabileceklerine inanmıyordu ve Anthony Bridgerton da bu zamparaların arasında en ahlaksız olanıydı. Kate kız kardeşini korumaya kesin kararlıydı fakat kendi kalbinin korunmasızlığı yüzünden de endişe içerisindeydi. Ve Anthony’nin dudakları kendi dudaklarına değdiği anda, Kate ona karşı koyamayacağını anlayıp korkuya kapılmıştı...







YORUMUM


Bu kitabı, serisin ilk kitabı olan Yüreğe Söz Geçmiyor -eğer yorumumu okumadıysanız burada kendisi- kitabına göre daha çok sevdim. Bence bu kitabı daha çok sevmemin nedenleri:
1-Anthony'nin Kont olması
2-Kontlara düşmem
3-Kate

Bu nedenler benim için kesinlikle yeterli :) 

Öncelikle Anthony karakterinin ilk kitapta aşırı yobaz olması bir tık canımı sıkmadı değil. Hatırlarsanız eğer, kendisi 'namus temizleme' gibi nitelendirebileceğimiz bir düello hazırlamıştı (wtf). Hatta birinci kitap yüzünden ikinci kitabı -bu kitabı- pek okumak istemedim ama şu an serinin en beğendiğim kitabı oldu. Çünkü karakterler ve konu olarak ilk kitaptan daha iyi olduğunu düşünüyorum.

Anthony'nin bazı hal ve hareketleri canımı sıksa da Kate karakteri her şeyi kusursuzca kapatıyordu. Kate, çok mantıklı bir karakter. Tarihi bir aşk romanında isteyebileceğiniz en düzgün kadın karakter bence. Yani kendisi 'aynı durumda olsak biz ne yapardık'ın vücut bulmuş hali olabilir. Kate zeki, sivri dilli, dik başlı ve mantıklı. Anthony ise öncelikle Kont sonra zampara ve daha sonraysa Kate'in kardeşine yürüyen bir mal. Bunların hepsini birleştirince de okuması keyifli bir 'Aşk Romanı' çıkıyor karşımıza.

Evet, okuması keyifliydi ve diğer kitaba nazaran komikti. Komikten kastım, olayların komikliğiydi yoksa espri üstüne esprilik bir durum yok, genelde durum komedisi. Anthony'nin sinir krizlerine gülmemek elde değil. Aynı zamanda komik olduğu kadar hüzünlüydü de çünkü iki ana karakterinde küçüklükten gelen travmalarını da okuyorduk. O travmaları birlikte yenmeye çalışmaları da kitabı güzel kılan şeylerden biri. Travmalarla baş etmek = Birbirine daha çok bağlanmak

Birinci kitapta bulunan karakterleri bu kitapta da göreceksiniz. Özellikle Colin'i <3

Şimdiden iyi okumalar...

(Biraz kısa bir yorum oldu ama şu an serinin 5. kitabını okuduğum için fazla yazacak bir şey bulamadım)





ALINTILAR


*

“Aşk, yüreğini tamamlayacak kişiyi bulabilmektedir.


*

“Biliyorum, insanın en sevdikleriyle bile korkularını paylaşmasının ne denli zor olduğunu biliyorum.”


*

"Her bir dakikanı ömrünün son anıymış gibi yaşamalısın ve her gününü hiç ölmeyecekmiş gibi geçirmelisin."

*




Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.




Kitap önerileri , Kitaplar , Bridgerton serisi , kitap yorumu

0 Düşüncelerinİz

Düşüncelerini merak ediyorum :)