Yüreğe Söz Geçmiyor - Julia Quinn (Bridgerton Serisi #1) (Kitap Yorumu)

Hızlı bir kararla romantik kitaplara geri dönüş yaptım. Kesinlikle verdiğim en doğru karar, kendimi tebrik ediyorum. 👍 Bayağıdır kendimi klasik kitapları okumak için zorluyorum, hatta okuyorum, ama artık o kadar sıkılmışım ki kitap okuma isteğimi alıp götürüyorlar, hayat enerjimi emiyorlar. O yüzden klasik kitapları uzunca bir süre rafa kaldırıyorum. 




Kitap Adı: Yüreğe Söz Geçmiyor
                                                        Yazar: Julia Quınn 
                                                        Seri: 1/8 (Bridgerton Serisi)
                                                               Yayınevi: Epsilon
                                                               Sayfa Sayısı: 367
                                                        Tür: Tarih, Romantik
                                                               Basım Yılı: 2012



Tanıtım Bülteni:

Kadere inanır mısınız? Peki ya kader bir gün yolunuzu aşkla keserse...

Tutkuyu ilişkilerinizde hissederken aşktan korkup her şeyden vazgeçmek zorunda kalırsınız... Bazen imkansızlıklar geçicidir, bazen ise imkansızlıklar hayallerle kesişir...

Julia Quinn, New York Times'in 'Çok Satanlar' listesine giren romanıyla okuyucularıyla buluşuyor. Quinn'in etkileyici üslubu karşısında duygulanacak, gerçek aşkın varlığına inanmaya başlayacaksınız. Bir yandan da gülümsemenizi sağlayacak bu içli aşk romanının her sayfasında kendinizden bir parça bulacaksınız...








YORUMUM:


Uzun zamandır dizginlemeye çalıştığım romantik kitap açlığımı tek gecede sonlandırdı bu kitap. Çok beğendiğim bir kitap oldu. Genelde hiç tarihi aşk romanları okumam çok nadirdir yani ama bu kitabı tek gecede bitirip ertesi gün ikinci kitabını aldım ve onu da hemen okudum.
Daha önce nasıl varlığından haberim olmaz, nasıl okumam, tam bir malım! 

Serinin şu an hali hazırda Netflix'de dizisi var ama dizinin varlığından bile yeni haberim oldu o derece tarihi şeyleri sevmiyordum. Ama artık seviyorum, sadece Webtoon'da tarihi aşk türünde şeyler okurdum sonra dedim ki 'Webtoon'da tarihi şeyler okumaya bu kadar bayılıyorsun bari bu türde kitaplarda da al' ve aldım.
Seriyi kendi 'ne okusam?' araştırmalarım sonucu buldum ve bunca zaman bu bilgisizlikle nasıl yaşamışım hayret valla! Herkes okumuş bir ben kalmışım...

Öncelikle kitabı tabii ki de alın. Ben şimdi serinin devam kitaplarını okuyorum ve bence her devam kitabı bir önceki kitaptan daha iyi geliyor bana. Gittikçe güzelleşiyor. Bu arada her kitap farklı bir Bridgerton hakkında.
Ah bee! Ahhh! Ulan bu seride yaşamak için nelerimi vermezdim, neleri mii! Hayat çok imkansız arkadaşlar! Bu arada kitap orta sayfalarında biraz düşüşe geçiyor ama sonra dinamik bir şekilde devam ediyor. Ben en çok son sayfaları beğendim.

Neyse devam edelim, bu kitapta Bridgerton ailesinin en büyük abisi yerine en büyük kız kardeş ve ailenin 4. çocuğu olan Daphne'nin aşk hayatını okuyoruz. Kendisi evlenme yaşı gelmiş ve geçmek üzere olan bir karakter. Annesi onu evlendirmek için çok uğraşıyor ama Daphne annesi ve babası gibi aşk evliliği yapmak istiyor. Evlilik baskılarından sıkılan Daphne sonunda abisinin arkadaşı Kont Simon ile tanışıp arkadaş oluyor. Daha sonra kitapta, bu arkadaşlığın aralarında oluşan çekim sayesinde bozulup evliliğe dönüşüp dönüşmeyeceğini okuyoruz.




Spoiler:

Tabii ki evliliğe dönüşüyor! Aşk romanı okuyoruz arkadaşlar, herhalde evliliğe dönüşecek! (Kont, En büyük abi)Anthony bunları bir bastı, bir bastıııı! Rezillik! Rezilliğin daniskası. Düşünsene abin, manitayla seni işi pişirirken basıyor 😂👀 Sonra Anthony tam bir aşiret ağası gibi 'evleneceksiniz' diye çıldırdı. Evlenmezsen vururum diyor Simon'a. Simon'da nasıl mal, nasıl iqsuz anlatamam. Babası yüzünden ne evleniyor ne çocuk sahibi oluyor. Tamam kötü şeyler yaşadın ama beyninde mi çalışmıyor Simoncığım. On numara adamsın, bir şekilde evlendin de ee, yapsana çocuk! Kitapta çocuk yapalım, yaptık, yapabiliriz, yapamadık, yapamadık yerleri çok iyiydi. En çok o sahneleri beğendim diyebiliriz. Cinsellikte oldukça yerinde, aşkta güzel. Okunsun👌

Diziye gelecek olursak izlemeyi düşünmüyorum çünkü her şey benim kafamda daha güzel. Kendi hayal ettiğim insanların dışına çıkmak istemiyorum zaten duyduğum kadarıyla Leydi Whistledown'u birinci sezon sonunda açıklamışlar. Seride ise 4. kitapta öğreneceğiz. Olay işlenişin farklı ilerlemesi ve hayalimdeki karakterler dışında yeni insanlar izlemek istemediğim için izlemeyeceğim. Ama belki bir gün izlerim. Çooooook sonra belki.







ALINTILAR:


"Bir kadını ağlatan bir erkekten daha kötü tek şey, bunun için kendini suçlu hissetmeyen bir erkektir."

*

"Seni tanımadan önce ben yarı ölü bir insandım."

*

"Erkekler birer koyun gibidir. Önündeki nereye giderse, arkasındakiler de onu takip eder."








!Seri aşağıdaki tabloda gösterildiği gibi ilerliyor. Kardeşlere ve sıralamaya bakabilirsiniz!






*

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.
💙



Bridgerton serisi , Dük Simon , Tarihi Aşk Romanı , Kitaplar , Kitap Yorumu

4 Düşüncelerinİz

  1. Yanlış anlama beni ama bu seriyi keşfetmeseydin aslında hiçbir şey kaybetmezdin. Senin gibi türe bu yazarla giriş yapmıştım, o zamanlarda yazarı çok seviyordum ama gitgide Bridgerton diye bağrınması ve sonunda torpil yoluyla dizisini çıkarması sonucu kendisinden nefret eder hale geldim😅

    Kitaba gelince, 10 sene önce okumuştum ve hiç beğenmemiştim, şimdi de aynı düşüncedeyim. Simon'nun salak, Daphne'nin de manipülatif tavırlarından dolayı ikili historical tarihinin en berbat karı/kocası olabilirler 😅 Hele koca delisi olmasına rağmen kimse suratına bakmadığı için çözümü evlatlarını pazarlayarak sosyetede yer etmeye çalışan bir Violet var ki tam evlere şenlik 😂 Serinin diğer kitapları ilk kitaptan daha iyi yalan yok. Ama türde yeni yazarlar tanıdıkça Quinn'in aslında anaokul piyesi yazdığını anlıyor insan. Bana olan buydu 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa bilmiyorum aslında şu an serinin devam kitaplarını okuyorum ve bu seriye çok yükseğim ama belki de okuduğum ilk tarihi roman serisi olduğu içinde olabilir. Hat safhada bir dük düşkünlüğüm olduğu için de bana iyi gelmiş olabilir sydbghfgs bildiğin güzel tarihi romanlar varsa bana önermeni çok isterim :))))

      Sil
    2. Benim de ilk serilerimden biri olduğu için Bridgerton'u delice olmasa da severdim. Ama son birkaç senedir Bridgerton'u gerek yan serileri gerek dizisi ile iyice abartması sonucu ve farklı bir şeyler verememesi neticesi ile en sevmediğim yazarlar içinde yerini aldı.

      Bloguma attığın yoruma cevap yazdım, umarım seveceğin yazarlar olurlar.😊

      Sil
    3. Gerçekten çok yardımcı oldun. Bir sonraki tarihi serimi senin tavsiye ettiklerine göre alacağım, buradan da çoook teşekkür ederim <3

      Sil

Düşüncelerini merak ediyorum :)