Fleabag (Dizi Yorumu)

 


Konusu:

Dizi, 30'lu yaşlarında hayatının kontrolünü kaybetmiş bir kadını anlatıyor. Trajikomik bir yapım olan Fleabag, başrolün arkadaşını üzücü bir kaza sonucu kaybetmesi sonrasında başlıyor.

2016 Yapım

Amazon Prime

2 Sezon

Her Sezon 6 Bölüm

27 Dakika

Komedi, Dram

Phoebe Waller-Bridge



Kişisel Düşüncem

Her şeyiyle hem de her şeyiyle mükemmel bir dizi. Oyunculukları, çekimi ve en önemlisi senaryosuyla harika bir diziydi. İki sezonu bir günde izlemenin etkisiyle boşluğa düştüm ama olsun yine olsa yine hemen bitirirdim.  
Aslında Fleabag'i ilk Twitter'da gördüm. Twitter kullananlar bilir, eğer sitede bir dizi övülüyorsa o diziyi izlediğinize kesinlikle pişman olmazsınız. Ben de bunu bildiğim için hemen izlemeye başladım ve tabii ki pişman olmadım. Aldığı ödüllerin hakkını veren bir dizi. Ne ödülü almış ki, derseniz hemen cevap vereyim. Emmyler, Altın Küreler, BAFTAlar ve daha neler neler...




Dizi, çoğu zaman güldürse de aslında dramla harmanlanmış. Yer yer sinir olduğunuz yer yer gülmekten kendinizden geçtiğiniz dizide bazen de ağlıyorsunuz. Zorluklarla tek başına mücadele eden bir kadını izlemek tabii ki kolay değil. Özellikle ailesinin de ne kadar mal olduğunu anlayınca daha çok üzülüyorsunuz ama dediğim gibi, aslında Fleabag çoğunlukla komedi. Üzülmeye yer yok! Sadece sex, sex, sex!
 


Başrol ablamızın bölüm esnasında kameraya bakarak bizimle konuşması, dizinin en güzel yanı ve benim ilk defa karşılaştığım bir şey. Sanki bizi iç sesi olarak görüyor ve sohbet ediyor. Buna aside tekniği deniliyor yani dördüncü duvarı(seyirciyi) kırma.
Bazı karakterlerini iç seslerini bölüm esnasında dinleriz, bu her dizide filmde olan bir şey ama canlı canlı bize dönüp konuşması her yerde yok ve bence çok iyi. Ciddiyim, bence harika bir şey. Diziyi izlerken genelde ne zaman kameraya döneceğini tahmin etmeye çalıştım çünkü bende hoş bir beklenti yarattı. Sanki bir bağlantı kurmuşuz gibi hissettiriyor. 
Karakterin en derin düşüncelerini biz biliyoruz ama diğer karakterler bilmiyor.
 

(Fleabag, Obama'nın favori dizilerinden)
Bu sahneye çok gülmüştüm :D

Daha fazla diziden bahsedersem spoi vereceğim o yüzden yazımı burada bitiriyorum. Kesinlikle izlemeniz gereken bir dizi. Phoebe (yazar-yönetmen-başrol) bile senaryoyu yazdıktan sonra 'büyük ihtimalle daha iyisini yazamam' demiş ve siz de daha iyisi büyük ihtimalle yazılamayacak olan diziyi izlemelisiniz. Diziyi izlerken kendinizden parçalar da bulacaksınız.




˗ˏˋYazımı okuduğunuz için teşekkür ederimˎˊ˗
﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀

                                      :   .

                                     *   ˚ ✵      

                                          .· * • ˚            

                                           ✶   : · •

                                    .· *

                                          ✵ ˚ : ·  

                               * ˚ ✶

                                              ✬       .   · *

                                                          ˚ .  Diziler , Dizi Önerileri , Çerez Diziler 


1 Düşüncelerinİz

Düşüncelerini merak ediyorum :)