Yazgı - Julie Garwood (Kitap Yorumu)



Kitap Adı: Yazgı
Yazar: Julie Garwood
Yayınevi: Epsilon
Sayfa Sayısı: 424
Tür: Tarihi Aşk
Basım Tarihi: 2012


Tanıtım Bülteni

Julie Garwood'dan sürükleyici bir hikâye...

Kalbinizi ısıtacak karakterler...

Leydi Madelyne acımasız ağabeyi Baron Louddon'ın zalimce planlarının cezasını çekmektedir. Kurt olarak bilinen Baron Duncan intikam ateşiyle Louddon'ın arazisine adamlarını saldığında genç kızı esiri olarak kaçırır… Fakat bu mağrur güzeli tanıdıkça onu hayatı pahasına koruyacağına dair and içer. Zamanla her ikisi de birbirlerine karşı koyamazlar ancak Madelyne lordu gibi cesur ve bir kurt kadar güçlü bir şekilde onuru için mücadelesini sürdürmeye devam eder.



KİŞİSEL DÜŞÜNCEM

Herkese merhaba :)) Hatırlarsanız en son Julie Garwood'un 'Gelin' kitabını okuyup beğenmemiştim ve birde üstüne sahaf sahaf dolanıp cep boy kitabına normal kitap parası vermiştim. Bu olayın hüznü benim için hala sıcaktır. 'Gelin' kitabının yorumuna da ulaşmak isterseniz buraya ekliyorum. Tam buraya.
Tabii, Gelin kitabını alırken üç Garwood kitabı daha aldım çünkü neden olmasın? Tahmin edersiniz ki Yazgı kitabı da aldığım kitaplar içinde. Ama şöyle bir müjde vereyim, 'Gelin'den daha iyi! Vuhuu, yehoo, heyy! (-_-)


Bence, konu olarak 'Gelin' kitabından ve şu ana kadar okuduğum çoğu tarihi romandan daha iyi. En azından düşünülmüş, entrika falan var. Zaten kitap sizi girişiyle kapıyor. Diğerlerine göre çok daha iyi bir girişe sahip. Mesela kitaba başladığım gibi direk 'heh sonunda' dedim.
Kitabın bir hikayesi var ve sizi içine çeken bir atmosferi. Aynı yazarın diğer kitabındansa bu kitap daha çok içine çekti beni, kendimi kitabın içinde hayal edebildim mesela. Benim, bir kitaptan max beklentim budur çok şükür (sonunda) o da oldu. Tamam hikayesi, karakterleri ve en önemlisi entrikası güzel ama beni kitaptan iten şeyler de var. Böyle tam karar veremiyorum. Nötr gibiyim. Her tarihi aşk romanında olduğu gibi erkek egemenliği aşırı aşırı aşırı fazla işlenmiş. Yok benim emirlerimden çıkma, yok okuma-yazma biliyor musun, yok kadınsın beynin yok imaları. Okuyanda kusma istediği uyandırıyor ama en azından diğer kitaptan daha az. Çok şükür daha az, buna da şükreder olduk ya (!)




Bir diğer itici şeye gelirsek kesinlikle kızın on lafından birinde  Odisseus geçmesi. Adı bu muydu, tam hatırlayamadım, zaten o bölümleri okumadan geçtim. Kadın -yazar-, kitap içinde hikaye yazmış. Yazarın hikayesi değil, lisede tm ya da sözel okuyanlar bilir bu hikayeyi. Sınavda sorarlar diye ülkelerin efsanelerini ezberlemiştik, efsane miydi tam da hatırlamıyorum. Neyse ondan işte. Kadın 100 sayfa, bu salak efsaneyi anlatmış neredeyse, sıkıla sıkıla atladım sayfaları ne bir b*k oluyor ne de anlatması bitiyor. Hadi beş sayfa anlat ama neredeyse  yüz sayfa anlatmışsın aga ne gerek var. O kadar ilgiliysen s*ktir git başka yerde uzun uzun anlat. Bu hikayenin, aşk kitabı romantizminin içinde ne işi var? Sırıtmış zaten. Dediğim gibi o bölümleri atladım, siz de sıkılırsınız. Canavar manavar, tek gözlü bir şeyler, yüz sayfadan anladığım da bu yalnız :D Yani hiçbir şey... Hayır birde peste etmiyor. Kız sürekli bunda bahsediyor, bize anlattığı yetmiyor birde bütün eve anlatıyor. Bekledim birisi desin 'bu mal ne anlatıyor' ama yok bir Allah'ın kulu da demedi. O salak saçma hikayeyi dinlediler. 


Ha birde şey var,
 kurt muhabbeti. Kurt aşağı, kurt yukarı. Odisseus Kurt'u, aşkım sen kurtsun, benim kurdum, kurdum beni kurtardı, kurt gelecek, kurt, kurt, kurt... Kitapta ne zaman kurt dense aklımda hemen şey çalıyor 'yaşasın ırkımız çine bedel kırkımız' ya da Devlet Bahçeli paragrafın başından sonuna doğru yürüyüp kayboluyor. Valla birini 'kurdum' diye çağıracağıma utancımdan ölürüm daha iyi. Rezillik aq! 

Sonuç olarak konusu güzel çerez bir kitaptı. Yazarın 'Gelin' kitabı daha ünlü ama bence, bu kitap ondan daha iyi.



ALINTILAR

*
"Haksızlık yapmak haksızlığa uğramaktan daha acıdır"

*

"İşte benim fikrim: Doğruluk güçlünün işine gelen şeydir, başka bir şey değil."

*

"Şeytan onurun ne olduğunu bilip ondan vazgeçen adamdır."



˗ˏˋYazımı okuduğunuz için teşekkür ederimˎˊ˗
﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀

                                      :   .

                                     *   ˚ ✵      

                                          .· * • ˚            

                                           ✶   : · •

                                    .· *

                                          ✵ ˚ : ·  

                               * ˚ ✶

                                              ✬       .   · *

                                                          ˚ .  

İskoç , Kitaplar , Kitap Yorumu, Kitap Önerileri, 

4 Düşüncelerinİz

  1. garwood birtane okudum daha ama okuycam, bu iyi madem, peki, okurum, saol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence senin beğeneceğin tarzda, okuyunca seveceksin :)

      Sil

Düşüncelerini merak ediyorum :)