The Royal Tenenbaums (Film Yorumu)

 


Konu: Royal Tenenbaum ve karısı Etheline’nin üç çocukları vardır: Chas, Richie ve Margot. Ve Çift bir gün ayrılma kararı alır. The Royal Tenenbaums, bir dahiler ailesinin ve bu ailenin birdenbire, umulmadık şekilde bir kış toplantısı için yeniden bir araya gelmesinin hikayesidir.

Tenenbaum Ailesi
2002
Komedi/Dram
1 Saat 48 Dakika


KİŞİSEL DÜŞÜNCEM


Herkese selamlar, kucak dolusu sevgiler falan filan :) Kısaca kendimle ilgili güncel bilgilendirmeler yapayım, mesela bu yazıyı yazarken sıcaktan ölüyorum. Hava rezalet! Lütfen artık kışa girebilir miyiz? Plz...
Bilgilendirme bitmiştir.

Filme gelecek olursak öncelikle nasıl bulduğumdan bahsedeyim. Barbara ve Dylan çiftini bilenler biliyordur. Manken olan Barbarayla 'Zack&Cody Güvertede' dizisinden oyanayan ikizlerden birisi ama hangisi hiçbir fikrim yok, heh işte onların costplayinden görüp izledim. Çokta doğru bir karar vermişim kendimi tebrik ederim çünkü film çok iyiydi!


(Çiftin costplayi)

2002 yapımı olan film, ben daha 1 yaşındayken çıkmış yani aranızda 'cahil bu filmi yeni mi izledin' diyen varsa daha yeni yürümeyi öğrenmişken 'Tenenbaum Ailesin'ni nereden izleme şansı edineyim. Tabii benim gibi filmi yeni görenler varsa hemen izlemeli, gerçekten hiç pişman olmazsınız. 



Oyuncu kadrosu mükemmel, yukarda da gördüğünüz gibi -ya da aşağılarda- Ben Stiller, Gwyneth Paltrow, Owen Hilson, Luke Wilson... (Ki ben Luke'a bayağı düştüm hatta bu filmden sonra sırf Luke'u izlemek için 2001 yapımı Legally Blonde filmini izledim.)

The Royal Tenenbaums filmi, arkeolog anne ve avukat babanın üç çocuk sahibi olmasının ardından boşanmalarıyla başlıyor. Sahip oldukları üç çocuğa da medya dahil herkes dahi gözüyle bakıyor. Öyle ki çocuklardan birisi küçük yaştan itibaren dünya tenis turnuvalarında hep birinci oluyor, diğeri ise finans dehası ve gayrimenkullere bile sahip, son olarak üvey kız kardeşleri ise tiyatro oyunu yazarı, hatta girdiği yazarlık yarışmasında büyük bir ödül alarak birinci oluyor ama gelgelelim bu üçlü yirmili yaşlarında büyük bir dibe batış yaşıyor ve aile evinden, birbirlerinden ayrılıyorlar. Film de tam bu noktada başlıyor, ayrılışlarından sonra bir daha nasıl birleştikleriyle ilgili. 



Komedi, eğlence ve dramın bir arada olduğu harika bir film. Yanlış anlamayın ama ben bir filmi bu kadar övüyorsam gerçekten iyidir :D Oyuncuları, karakterlerin birbiriyle uyumu ve filmin alt yapısındaki hikaye çok iyi. Akılda kalıcılığıyla gerçekten tam bir klasik, 'keşke daha önce izleseydim' demekten kendimi alamıyorum. Kıyafet ve mekan seçimi olarak da harika, özellikle Margot'un saç tokası ve -umarım fakedir- kürkü çok akılda kalıcı ürünlerdi. Hikayenin geçtiği eve ise diyecek kelimem yok... 



Size bu filmi şiddetle öneriyorum! Gerçekten gidin ve izleyin. Her ruh halinde ve her ortamda izlenebilecek bir film. Manitanızla olsun, ailenizle çok gerek yok izlemeye, arkadaşlarınızla olsun, okulda izleyebilir misiniz pek emin değilim, !spoi! bir sahnede kan gövdeyi götürüyor çünkü ama onun dışında tek başınıza özellikle izlerken büyük keyif alacağınız bir film. Kim demiş yalnızken film izlenmez diye? Tek olmanın ve yalnızlığın kefini bu filmle çıkarabilirsiniz :)) 
Şimdiden iyi seyiler...





Margot&Richie çiftine ise diyecek kelimem yok. Yasak aşk tadında mükemmel bir aşk hikayesi, ulaşılmazın hikayesi. Eğer izlemeyi düşünmüyorsanız bile sırf bu çift için bile bir kere bakmanız gerek çünkü gerçekten ikonik bir çift. 





˗ˏˋYazımı okuduğunuz için teşekkür ederimˎˊ˗
﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀

                                      :   .

                                     *   ˚ ✵      

                                          .· * • ˚            

                                           ✶   : · •

                                    .· *

                                          ✵ ˚ : ·  

                               * ˚ ✶

                                              ✬       .   · *

                                                          ˚ .Filmler, Film Önerileri, Disney, Film Yorumu, Komedi Filmi, Dram Filmleri 



0 Düşüncelerinİz

Düşüncelerini merak ediyorum :)