Yılan Hikayesi (Nostaljik Türk Dizisi - Yorum)

 

Konusu: Kan davalı oldukları aile ile barış sağlansın diye evlendirilen Zeyno, düğün gecesinin ertesi günü kocası tarafından terkedilir. Kocasının İstanbul'a kaçtığını öğrenen Zeyno intikam için kocasının peşinden gider. Daha sonra, polis olan memleketlisi Memoli ile yolları kesişir. 

𓆙

Yıl: 1999-2002
Bölüm: 90
Kanal: KanalD
Tür: Dram, Komedi
Oyuncular: Mehmet Ali Alabora, Meltem Cumbul, Ayten Gökçer...

𓆙



Kişisel Düşüncem


Bütün fotoğraflar o kadar kötü ve kalitesiz ki yazıya ekleyecek foto bulamadım. Eski dizi sorunsalı... Eğer fotolar kalitesiz geldiyse kusura bakmayın :)

*

Tam kapanmada bir sürü eski diziye başladım, aslında geçen senenin başından beri eski dizileri izliyorum desem daha doğru olur. Sıkıntıdan insan ne yaptığını bilemiyor. Yılan Hikayesi, en ünlü eski diziler, listesinin başında geliyor. Zaten Mehmet Alabora'nın gençliği de diziyi izlemek için en büyük nedenim. Ne yapabilirim yakışıklı adamların oynadığı dizilere karşı bir zaafım var. Bunu artık inkar etmeden kabul ediyorum.

1999 yapımı olan dizi, ben doğmadan bir kaç yıl önce başlamış o yüzden bana tabii ki de tuhaf geldi. Konuşmaları ve çekimleri olsun farklı görünüyor. Gerek diğer dizilerle olan farkını gerekte ülkenin değişimiyle ilgili farkı rahatça anlayabiliyorsunuz. Her şey çok farklı. Kıyafetler, ayakkabılar, konuşma tarzları. 20 yılda her şey ne kadar büyük bir şekilde değişmiş. Tuhaf karşılamamak elde değil. 

Oyunculuklar iyi ama hikayeye iyi denemez, çok basit. Fakat şöylede bir gerçek var 1999 yapım olmasına rağmen kendini çok iyi izlettiriyor. Memoli'nin yakışıklılığından mı bilmem ama izliyorum. Zaten bölümler 50 dakika, güncel dizilerimize göre daha çabuk -çok daha çabuk- bitiyor.

Diziyi ilk açtığımda jeneriği beni diziye karşı bayağı bir itti. Çok eski ve kötü bir şey izleyeceğimi düşündüm ama dizi kötü değildi. Yani giriş jeneriği çok kötü! Paintle yapmışlar gibi. Yılan Hikayesi, yazısı ileri geri gidip geliyor. 10 yaşında çocuk yaptı deseler inanırım. Çok komik. Tamam günümüzle kıyaslamayacağım ama gerçekten çok komik. Videosunu ekleyeyim izleyin :D




Eğer vaktiniz varsa ve izleyecek dizi arıyorsanız kesin bakın derim. En azından birinci bölümü izleyin. Nostaljik, keyifli bir dizi. O dönem neden ünlü olduğu da belli oluyor zaten. Oyuncular çok iyi. (Özellikle Memoli) Ama benim izlerken tek sinir olduğum şey Meltem Cumbul'un oyunculuğu. Sürekli bağıra bağıra konuşuyor, bilgisayarın sesini her zaman açıp kısmak zorunda kalıyorum. Kadının ayarı yok. Karakteri (zeyno) zaten sürekli heyecanlanıp duruyor, o heyecanlandıkça Meltem Cumbul krize giriyor resmen. Az sakin oynasaydın abla ama onun dışında iyisin (sanki çokta umurunda zaten 20 yıl geçmiş üstünden :D)

Youtube'da dizinin bütün bölümleri mevcut, oradan izleyebilirsiniz. Şimdiden iyi seyirler, kesin birinci bölüme bir bakın derim. 







˗ˏˋYazımı okuduğunuz için teşekkür ederimˎˊ˗
﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀

                                      :   .

                                     *   ˚ ✵      

                                          .· * • ˚            

                                           ✶   : · •

                                    .· *

                                          ✵ ˚ : ·  

                               * ˚ ✶

                                              ✬       .   · *

                                                          ˚ . Diziler , Dizi Önerileri , Nostaljik Diziler , Türk Dizileri

2 Düşüncelerinİz

  1. Benim çocukluğuma denk gelen bir dizi, severek izlediğimi hatırlıyorum, bir müziğini flütle çalanlar vardı sınıfta :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim çocukluğuma denk gelmediği için biraz geç keşfettim ama gerçekten keyifli ve komik bir dizi :D

      Sil

Düşüncelerini merak ediyorum :)