Another (Anime Yorum)

 


Konusu: Orta okul son sınıf öğrencisi olan Misaki, güzelliğiyle, zekasıyla ve kişiliğiyle okulun en popüler kızıdır. Fakat mezun olamadan bir kaza sonucu ölür. Bunun üzerine arkadaşları ve öğretmenler Misaki hala yaşıyormuş gibi hareket etmeye başlarlar. Hatta mezuniyet töreninde Misaki için de kutlama yapılır. Bu olaydan 26 yıl sonra Sakikabara Kouichi aynı okula transfer öğrenci olarak gelir. Okulda yine Mei Misaki adıyla ve bir gözü bantlı esrarengiz bir kız öğrenci vardır. Diğer öğrenciler bu kız hakkında konuşmaktan kaçınırlar. Kouichi, Misaki ile konuşmak için yanına gittiğinde Misaki, bu okuldaki öğrencilerin ölüme çok yakın olduğunu, yakında her şeyi öğreneceğini söyler ve uzaklaşır.

アナザー
2012
12 Bölüm
24 Dakika
Korku, Gerilim, Gizem
+17 (güya)

KİŞİSEL DÜŞÜNCEM


İlk defa korku animesi izleyeceği için heyecanlı olan ben ve gram korkunç olmayan Another(!) Bir şeyler olsun ve korkudan altıma edeyim istedim ama olmadı. Kore dizisinden hallice bir anime. Bütün olaylar son iki bölümde sonuçlandı. Yani adam akıllı, akıcı bir anime yapamamışlar, 12 bölüm yerine 6-8 bölüm olsaydı daha güzel olurdu. 'Neler oluyor, bir şeyler olsun, bu kız kim' izlerken dokuz doğurdum! Gereksiz o kadar çok uzatmışlar ki animeyi, sinir krizine girmemek elde değil. 

Konusu ve çizimleri güzel, hatta çok hoş ama konunun ilerleyişi olarak at arabasından farksız. Zaten ben olayı kavrayana kadar baktım son bölüme gelmişim. Hah, diyorsun bir şeyler oluyor sonra bir bakıyorsun konuyu yarı bırakıp bölümü bitirmişler. Be amkduklarım, ANLAMADIM Kİ BİR ŞEY! NİYE BÖLÜMÜ BİTİRİYORSUN?!1!




Çizimleri olsun, konusu olsun 'böyle havalı bir animeyi nasıl bir tık vasat üstü bir animeye çeviririz' adlı çalışma. Hadi onu, bunu geçtim peki korku bu animenin tam olarak neresinde? Gece izleyeyim daha etkili olur dedim -ki ben hayatta korku filmi izlemem çok etkilenen bir insanım- ama hiç etkilenmedim. Tavuk kadar korkağımdır ama etkilenmedim. Nasıl korkmadığımı örneklendireyim; gece üçte anime bitti ben tuvalete gittim... No comment aq. 

Ya da   insanların ölmesi, ne zamandan beri korku kategorisine girer oldu. Türk dizilerinin saçmalığından mıdır bilmiyorum ama  Kurtlar Vadisi korku kategorisinde mi?  Ya da Çukur... Animede  üçüncü bölümden sonra  her bölüm birileri ölüyor, ee EşkiyaDHO'da da ölüyor ama kimsenin korktuğu yok. Biz ölümü çok mu basitleştirdik?   Another'da yan karakter ölse millet korkudan altına sıçıyor,  bizde ana karakter ölse kimsenin s*kinde değil.  

Bence sorun, insanları birisinin öldürmemesi. Hepsi kaza sonucu öldüğü için bende şey etkisi bıraktı 'ecel', 'kader' yani öyle saçma öldüler ki TLC'de ki  'Ölümün Bin Türlü Hali' gibi.




Gelelim 'izlenir mi' sorusuna, ben izledim. İzleniyor yani. Yarıda da bırakabilirdim ama hep düzeleceğini, hızlanacağını düşündüm olmadı sonra bir baktım final bölümündeyim. Sonunu merak ettiğim için izledim (atlaya atlaya). Benim için ilk korku animesiydi o yüzden büyük beklentiye girmemeliydim ama gördüğüm kadarıyla çok popüler bir anime, kredi kartları için stickerları bile var.

Eğer aranızda izleyecekler varsa şimdiden iyi seyirler :)



....

˗ˏˋYazımı okuduğunuz için teşekkür ederimˎˊ˗
﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀﹀

                                      :   .

                                     *   ˚ ✵      

                                          .· * • ˚            

                                           ✶   : · •

                                    .· *

                                          ✵ ˚ : ·  

                               * ˚ ✶

                                              ✬       .   · *

                                                          ˚ .      Animeler , Anime Önerileri , Japon , Çerez Animeler ,Gerilim, Korku



4 Düşüncelerinİz

  1. bunu çok seviyom beeen :) yakınlarda yazdımdı blogumda :) önce izledim sonra da mangasını okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yavaş olmasa bende çok beğendim :))

      Sil
  2. Herkes çok övüyordu, daha izleme fırsatım olmadı. Korku animesi hiç izledim mi diye düşünüyorum aklıma bir şey gelmiyor. 🤔 Bir de korku animelerine el atayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk izlenecek korku animesi için iyi bir seçim olabilir Another çünkü çok basit bir yapımı var :)) Yorumun için teşekkür ederim :))

      Sil

Düşüncelerini merak ediyorum :)